neljapäev, 26. veebruar 2009

Comeniuse reis Rootsi

Esimene päev oli lihtne. Kuressaarde bussiga Tallinna ja laeva peale. Kuigi oli külm ilm siis midagi erilist sel päeval ei teinud. Tutvusime laevaga ja veetsime aega lobisedes. Teisel päeval, kui Stockholmi jõudsime olime veidi väsinud, kuna sai kaua üleval oldud. Sime kokku oma teejuhi Torulfigaja läksime rongijaama. Juba varsti nägime eestlasi kes laulsid tuttavat laulu ja ütlesid, et nad on eestlased. Meile oli see muidugi naljakas ja vastasime, et meie samuti.Kuna pakiruumi meie kohvrid ei mahtunud, ning see ol kallis jäi Margit rongijaama kohvreid valvama, sel ajal, kui meie tutvusime vanalinnaga. Saime ka veidi aega shoppata, kuid siis pidime rongijaama tagasi minema. Rongiga sõitsime 2 tundi Bollnässi, kus oli väga külm. Sealt edasi saime kokku ka norralaste ja ungarlastega, ning sõitsime autodega hostelisse.Hostel oli väga ilus. See oli ühe abielupaari kodu, kes meid lahkesti vastu võtsid. Kuna meie olime pikast päevast nii väsinud läksime peagi magama. Tõusmine oli varakult 7.30. Läksime kohaliku bussiga Viksjöforsi kooli kus toimus vastuvõti tseremooniaKõik oli väga kodune. Seal saime arvutis olla ja teiste tundides käija. Õhtul läksime veel hobuste ja saanidega sõitma. Kõik olid kubujussid, kuna hoiatati suure külma eest. Iseenesest reis oli tore ja lõbus. Kolmjapäeval tõusime veidi hiljem, kuid läksime sama bussiga kooli. Seekord olime õues ja uisutasime,saime olla arvutis ja õhtul läksime Dina Arenasse bandygame-i vaatama. See oli väga äge mäng. Saime Rootsi meistrite pildi koos autogrammidega. Nelapäev, see oli viimane päev hostelis, seega veidi kurb. Seekord läksime koomiksijoonistaja Lars Martimeri juurde. See oli tore. Ta näitas kuidas ta joonistab ja kuidas tal mõtted tulevad.Saime ka ise küsida, oli võimalik ka osta Helge the Elk-i suveniire, kes soovisid ja paljud seda tegid. Kohalik ajakirjanik tegi meist- kui turistidest, või midagi sellist pilti ka. Seekord käisime Alfta koolis söömas.Seal saime ka poes käija.Jalutasime bussijaama, kust edasi viis meid buss suurte suuskade hokikepi ja tooli juurde. Kuna sinnani poldud teed lumest lahti lükatud siis vaid mõned käisid seal, läbi lume sumbates.Edasi jalutasime kohalikku muuseumi peale mida paljud ujuma läksid, teised aga hostelisse.